Kezd tele lenni a hócipőm ezzel a vassal meg a nyűgjeivel.
A váltót visszaakasztottam a helyére. Elvileg nem lehetett volna kiakadni a váltókarnak, de van akkora játéka a mechanizmusnak, hogy adott esetben sikerül.
Cseréltem hengerfejet. A gyárival 5,5 bar volt a kompresszió végnyomás. Persze, hogy nem volt ereje. A nagyobb sűrítésűvel egyből 8,5 bar lett. Természetesen utána fog kelleni menni előgyújtással.
A próbaút kellemesen zajlott. A motor húzott, lett benne erő. Ment a 80 km/h negyedikben. A hangja igen morgós volt, és melegen előjött a csörgés félgáztól. Kezdtem örülni, hogy javul a helyzet, amikor egy körforgalomban ismét kiakadt a váltókar villája. A változatosság kedvéért most kettesben maradt. Hazadöcögtem, közben cifraságokat gondoltam.
Amikor megnyugodtam végre, szétszedtem megint a váltó mechanizmust. Láttam, lötyög a tengelye, ezért próbáltam kihézagolni. Tettem alátétet, feszesebb lett egyből. Így már nem tudott kiugorni a villa, de a lefele kapcsolás sem ment, ahogy a próbaúton kiderült.
A gyújtáson gondolkodtam egy darabig. Végül a lendkerék forgatásával próbáltam kisebb előgyújtást adni. A próbaút alapján sikerült utógyújtásra venni a figurát.
Majd megint nekilátok a fenti két problémának, ha kellően nyugodt leszek.
Közben megpörgettem az első kereket. 10 perc elteltével még mindig forgott. Legalább a kerékcsapágyazás jó lett.