- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

52

Nyomon

2016. december 29. - bervas

Szóval miért is fújnak ki elöl a hengerfejek? Úgy tűnik, megint nem voltam elég figyelmes. Pedig alaposabban odanézve látszik a megoldás.Feltettem az összereszelt hengerfejet, vettem a szerelőlámpát, és jól odanéztem. Kétszer. Mindkétszer azt láttam, hogy az első hengerfej tőcsavarokon a menet bőven a kilógó részen véget ér. Ez azt jelenti, hogy nem lehet elöl meghúzni a hengerfejet.

Kicsavartam a tőcsavarokat, elővettem a menetmetszőt, és még egy darabon továbbvágtam a menetet a csavarokon. Visszatettem a hengerfejet, és ellenőriztem, hogy így már jó-e. Jó lett. Remélhetőleg még egy hiba kilőve.

Ha már matattam, ránéztem az előgyújtásra. A hagyományos lendkerekes gyújtást könnyű ellenőrizni: egy első fényszóró izzó és némi vezeték elég hozzá, ha van középgyertyás hengerfej és indikátor óra. A mérést összeállítva kiderült, hogy a szemre beállított előgyújtás 2,7 mm-re, van felső holtpont előtt. Az Így gondozd könyvet forgatva észre vettem, hogy a nagyobb kompressziós hengerfejekhez 2,2-2,3 mm előgyújtást ír a gyár. A nagy előgyújtás miatt is csöröghet a motor, ezen segíteni kell. Mivel az alaplap már ütközésig volt forgatva, le kellett venni, és tovább reszelni az ovális állító furatokat. Ismét némi reszelés, próbálgatás, és meglett a 2,3 mm előgyújtás. További hibalehetőség megszüntetve.

A gép összerakása után jöhetett az első próbaút. A motor teljesen másképp viselkedett, mint az előző beállításokkal. Virgonc lett és lelkes, szépen forgott. A váltó még szenvedett, 30-35%-ban lyukat váltottam. Erős szél fújt. Hátszélben átléptem a 100 km/h sebességet, és meglett a gyári 105 km/h pár pillanatra. Szembeszélben ment a küzdelem, 80-85 km/h lett a csúcssebesség. Az átlag 90 ebből kijön, nagy baj nem lehet. A hengertalp bal hátul kicsit kifújt. Valószínűleg nem sikerült megfelelően síkba tenni a blokkon a felfekvő felületeket.

A második próbaúton sokkal kisebb szél fújt. A váltó kezdett járódni az új tengelypozíciókhoz, csak 15-20% a lyukas váltások aránya. Hátszélben 97 km/h lett a csúcssebesség. Ami többet számít, hogy gond nélkül megvan a tartós 90 km/h utazó, dombnak felfele, széllel szemben is. Ami most feltűnt, hogy teljes gáznál picit ciripel a gép. Lehet, nagyobb főfúvóka kell neki. Esetleg túlhűl ebben a hidegben. Esetleg túl sokat fúj ki a hengertalpnál. Ezeket a lehetőségeket egyenként ki kell próbálni.

Úgy érzem, jó nyomon vagyok, kezd összeállni megint a gép.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr2912080315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása