- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

Utolsó kommentek:

Peter Szakszon 2018.03.13. 19:40:35

@petrol pet: Így van de hatalmas a felelőssége. Nem a szerzőt kritizálom. A mai információ gyűjtés az interneten megy. A szakmai blogok az etalonoka felhasználók körében. Legyen az orvosi, dietetikus, állattartási, vagy akármi más téma. Jómagam nem ekképp fűztem volna az ágyba küllőket, hanem egy sima, egy fordított módon, de ezt kérte a megrendelő. m.facebook.com/kerekparcentrum/photos/a.709121775808424.1073741842.473922282661709/1463945573659370/?type=3&source=54&ref=page_internal

Bejegyzés: 32

petrol pet 2018.03.13. 12:26:41

@Peter Szakszon: Ez itt egy hobbi blog, erre nem biztos, hogy nagyon komolyan lehetne hivatkozni, még akkor sem, ha a szerző műszaki végzettségű.
A feltett kérdésre engem is érdekelne a válasz, biztos van rá valamilyen dinamikus vizsgálati módszer, nem értek hozzá. A lényeg, hogy én is a régi bontatlan kereket másolnám le.

Bejegyzés: 32

bervas · http://mt10.blog.hu 2018.03.07. 22:19:06

A hatóságnak mindenképp kell szám a motorba. Ha nincs benne, ütnek ők AF-eset, ha jól emlékszem.
Ezzel együtt ha összebeszélünk, szerintem meg tudjuk oldani a származtatási mizériát ;-) Te is keresel számos blokkot, én is...

Bejegyzés: 63

petrol pet 2018.03.07. 09:56:27

Most jó ötletet adtál, arra gondoltam, hogy legközelebb, ha majd nekiveselkedem a piros motorom blokkjának, akkor inkább perselyezés helyett egy szám nélkülit kellene belepapírozni. Ha jól értem, ezt teljesen hivatalosan meg tudom majd tenni. Ilyen alkatrésznek gyártott, szám nélküli blokkok úgyis vannak, az még nem volt motorkerékpárban, tehát nem lehet gond névre venni. Szerinted?

Bejegyzés: 63

bervas · http://mt10.blog.hu 2018.03.04. 17:26:08

@Peter Szakszon:

Tisztelt uram!

Én lelkes amatőr vagyok, nem küllőző szakember. Tapasztalom, amit tapasztalok, dokumentálom, amit látok. Fogalmam sincs, hogy a nagyfékdobos kerék tervezésekor 1955 táján miért pont ilyenre alakították a fűzést. Valószínűleg esztétikai szempontok lehettek a fontosak, hogy ne kívül-belül váltakozzanak a küllőfejek az agyban.
Az 1950-es évekbeli Mondial 175 fűzése, amiről a mintát vették, szintén csak belső küllőfej vezetésű, de más keresztezésű.

Új felnibe fűzve a régi agyakat az lehet a probléma, hogy az új felnik nem feltétlen ehhez az agyhoz készülnek. Küllőfészkenként pár fok térbeli állásszög eltérés teljesen más fűzési sémát adhat.

Bejegyzés: 32

Peter Szakszon 2018.02.08. 12:21:41

@petrol pet: A felnin az azonos oldalról érkező küllők csak az azonos oldalra irányuló minden második lukba fűzhetőek esetünkben. Ez nem is kérdés, másképp nem lehet befűzni a küllőket. A küllők viszont a kerékagyba csak kívülről befelé vannak fűzve. És mivel a küllők feje, illetve a derékszögű hajlításaik közötti távolság minden küllőnél azonos, kénytelenek az egymást keresztező küllők egymást feszítve elhajlani. A kerékpár kerekeknél a kerékagyban az azonos oldalon egymást követő küllők felváltva, kívülről befelé, illetve belülről kifelé kerülnek fűzésre. Így a kerékagyhoz legközelebb eső keresztezésnél az ellentétes irányba tartó küllők nemhogy nem feszülnek egymásnak, de a legtöbb esetben még össze sem érnek,így ott nincs ilyen hajlás. Azt gondolom, nem rossz lukba voltak az eltört küllők fűzve, hanem a szimmetrikus/aszimmetrikus módon fűzték a kereket - talán figyelmetlenségből. ( lentebbi kommentben jkifejtettem)Ez okozhatta, hogy talán nem lehetett a küllőket azonos feszességűre húzni, és a lazább küllő kisebb terhelésnek volt kitéve, mint az őt keresztező feszesebb, így az utóbbi eltört.

Bejegyzés: 32

Peter Szakszon 2018.02.08. 11:57:37

Tisztelt Uram!
Nemrégiben kerékpár szerelőként kaptam egy felkérést, egy T1 kerékfűzésre. A fotók alapján megfűztem a kereket. A felni lyukazása, illetve a küllők hossza, megszabta a fűzést. Mégis a megrendelő visszahozta a kerekeket, az Ön bejegyzésére hivatkozva, miszerint rosszul csináltam.
Kérem, fejtse ki pontosabban, mi a hiba? Mert a blogbejegyzését olvasván nem derült ki számomra.
Azt tudtam csak konklúziónak leszűrni, hogy a keresztezések elhelyezése nem mindegy. A hibás fűzést jelölő képén azt látom, hogy az azonos irányba tartó küllők szimmetrikusan helyezkednek el, tehát az egymással szemben lévő oldalon egy irányba tartók párban, belül keresztezik az ellentétes irányba mutatókat. Míg az ön szerint helyes fűzésnél aszimmetrikusan, tehát az egy irányba tartó küllők az ellentétes irányba tartó küllőket balról keresztezik.
Kérdésem az volna, van e jelentősége, hogy forgásirány szerint kívül, vagy belül (bal, vagy jobb oldalt), illetve hogy aszimmetrikusan kereszteznek a küllők? Ha igen miért?
Azért kérdezem, mert az első fotón - az Ön kerekén - felfedeztem a kép bal alsó sarkában, hogy a két szabályszerűséget keverve helyezkednek el az azonos oldalon, azonos irányba tartó küllők (az egyik jobbról, a másik balról keresztez). Nem ez okozhatta a küllők törését?
Jómagam legfőképp kerékpár kerekeket fűzök. Sokat extrém felhasználásra készítettem. A Downhill szakágban 30-50 km/h tempóban, terepen hajtanak a kerékpárosok, sokszor több méteres ugrásokkal fűszerezve. A kerékpár kerekeket mindig szimmetrikus keresztezéssel fűzzük, hisz az a cél, hogy minél merevebben központosuljon a felni és a legextrémebb csavaró erőknek tudjon ellenállni.
A motoroknál ez másképp van? Komolyan érdekel a véleménye, hisz szeretnék okulni, illetve a megrendelőm felé referálni.

Bejegyzés: 32

bervas · http://mt10.blog.hu 2017.10.31. 20:26:53

Nem deglett meg, csak lecsúszott harmadik helyre a prioritási listán. Közben kitörpöltem, hogyan lehet esetleg még javítani. Idő, anyag és energia valószínűleg karácsony fele lesz hozzá.

Bejegyzés: 62

petrol pet 2017.10.25. 11:24:39

Akkor most ez a szegény motor megdeglett? Nem csodálkoznék, ha közben beleuntál volna a témába, csak valamit írhatnál a következő nagy tervekről. Mondjuk egy négyütemű Danuvia blokk, vagy ilyesmi :)

Bejegyzés: 62

mimala 2017.03.24. 11:51:39

Miért kéne forgalomba helyezni, van már rendszáma nem? Ha segíteni kell jogszabályt magyarázni a hivatalnak, szólj.

Bejegyzés: 53

bervas · http://mt10.blog.hu 2017.03.18. 22:26:37

10 óra körül ott leszek.

Bejegyzés: 58

abes 2017.03.15. 14:00:09

Vasárnap ha jössz börzére akkor hozd a hengerfejet.

Bejegyzés: 58

abes 2017.03.15. 09:26:25

Kép nincs?
Hol méreted és mennyiért?

Bejegyzés: 58

bervas · http://mt10.blog.hu 2016.12.29. 15:31:56

@abes:

Oké, eltéve.

Bejegyzés: 51

abes 2016.12.28. 09:24:16

Repedt hengerfejet ne dobd ki. Valamit ki akarok próbálni.

Bejegyzés: 51

Brother Love (törölt) 2016.11.20. 08:04:21

Jaaaaj, ez bizony nem jó hír! Az enyémmel ugyanez volt, de nekem gyújtás ment el folyton a lötyögő főtengely miatt.

Bejegyzés: 41

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2016.11.18. 21:25:22

Ez sajnos nem jó hír. Az én motorom blokkja a forgattyúsház felső felének cseréje miatt van épp gépműhelyben. Attól féltünk amikor összepróbáltuk, hogy szorulni fog, ehelyett az is inkább kotyogott:

pinyti.blog.hu/2016/11/06/a_vas_864

Az lesz az igazi, ha télen széthúzod az egész blokkot, és megcsinálod rendesen azt, ami eddig csak a volt tulaj elmondása alapján történt. Ismerve munkásságod (rendszeresen olvasom ezt, és az RO80-at is) precizitásban nem lesz hiány. ;)

Bejegyzés: 41

bervas · http://mt10.blog.hu 2016.11.09. 21:30:46

@petrol pet:
Pannónián volt gumitömítés, de az felül van, a krómkarika és a ház között. Alul a lámpafej felé nincs. Nekem az rezeg. Ilyen O gyűrűt találtam a kincsek között. Vastag, de egyelőre jó. Bírja az óra.

Bejegyzés: 35

petrol pet 2016.10.27. 12:35:40

Hm, nem volt rátéve a gyári gumitömítés a perem alatt? A Danuviáé négyzetes keresztmetszetű, szerintem ez a Pannonia óra is olyan volt anno. Van gyári új is nálam, de jellemzően szétmállottak, a szorítás miatt lapult, aztán az időjárás napsütés tette a dolgát. Én végtelenített olajállóból vágtam és pillanatragasztóval illesztettem össze. Vizet is kizárja a lámpafejből, meg a festéket se kaparja le a biliről.

Bejegyzés: 35
süti beállítások módosítása