- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

67

Blokk és motor összerakás

2018. május 06. - bervas

Mivel készen volt a blokk alja, jöhetett a henger és a dugattyú. A korábbi fékpadi mérés azt mutatta, keveset kap a blokk, nincs erő benne fordulaton. A vezérlést átnézve azt mutatták a számok, hogy egyedül a szívó oldalon lett kisebb az időkeresztmetszet. Ezen vagy a henger, vagy a dugattyú reszelésével lehet segíteni. Költség oldalról a dugattyú alakítása látszott az olcsóbb módszernek. Levettem néhány mm-t a palástból szívó oldalon, amíg számításaim szerint vissza nem nőtt az időkeresztmetszet nagyjából a gyári érték közelébe. A dugó mehetett vissza a helyére. Ment utána a henger is. Aztán észrevettem, a csapszeg seegerek kimaradtak. Henger újra le, seegerek vissza, henger újra fel. Aztán elejtettem a 11 kg-os vasdarabot, miközben fél kézzel a dugattyúgyűrűkkel szenvedtem. Szerencsémre a beton padló csak az alu szívócsonkot hajtogatta csúnyára, borda vagy élek nem sérültek. Szívócsonk épp volt másik a szekrényben, percek múlva újra a helyére került a henger.

A blokk vázba visszahelyezésére ismét rákészültem kicsit lelkileg. Talán ennek köszönhető, hogy simábban ment, mint a kivétel. A négy blokktartó csavar közül csak a hátsó alsótól tartottam, míg ki nem töprengtem, milyen szerszámállással, milyen úton hozzáférve lehet az anyát feljátszani rá a fékkulcs és a váz között szűk résen. Simán alkar középig mocskos lettem közben, de ez az élet. A másik három blokkcsavar beszerelése pont ugyanannyi ideig tartott együtt, mint ezé az egyetlen csavaré.

A blokktartó csavarok meghúzása után jöhetett a hengerfej problematikája. Az előző hengerfej 10,7-es geometriai kompresszió viszonnyal dolgozott. Kellett is hozzá extra kicsi előgyújtás, reszelni kellett az alaplapi csavarfuratokat. Lehet, a nagy kompresszió is részes volt a főtengely csapágy fészkek kiverődésében, így inkább visszatettem a gyári oldalgyertyás hengerfejet. Elvileg ezzel is megvolt a gyári 14 LE teljesítmény, és még a gyertya szereléshez sem kell azbeszt-gumi kompozit anyagú kéz.

Innentől rutin csavarozó művelet volt a motor összerakása. A kormány és a tükrök beállítása maradt még. Mivel a kormányon hegesztettek a kar bakok, a karok lejjebb állításához az egész kormányt előre kellett forgatni. Emiatt a tükrök is arrébb álltak. Még 10 perc, és minden a helyére állt. Belekerült a blokkba az 1,25 liter olaj, és mehetett az indítási teszt.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9313890932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása