Ahogy számolgatom, a blokk 105 mm-rel lesz szélesebb a gyárinál. Ez 50-50 mm körül esik két oldalt kifele. Talán nem lesz gond, elfér a lábtartók között. Ha nem, majd alakítunk a helyzeten. Tömegre 44 helyett nagyságrendileg 60 kg körül tartok. Az öntöttvas henger 12 kg körül van önmagában, nem rossz a helyzet. Alu hengerrel jobb lesz, ha pár év alatt eljutok a perselyes alu hengerig. Egyelőre, olvassunk vissza, az öntöttvas sem sikerült. Majd 5-10 év múlva, ha lesz még ez a blog.
A kuplung oldal és a primer hajtás kialakult nagyjából. A dolgok elférnek, igazgatni nem sokat kell. Valószínű, a váltókar tetejét kell kicsit alakítani, a többi dolog helyzete a gyárinak megfelelő. Így, hogy költséghatékony igyekezek lenni, toldás fog kelleni a kihajtó tengelyre, hogy a lánckerék beérjen a hátsó lánckerék síkjába.A nagyobb nyomaték miatt valószínűleg nagyobb kis lánckerék is jó lesz.
A jobb oldal még nyers. Gyújtásnak Jawa vagy P20 Vape fog kelleni, majd kialakul. Valami térkitöltő elem is fog kelleni, mert a súlypont bal oldalra esik. A gyújtás fedél is kérdéses. Van minek alakulni a következő hónapokban.
Ahol gondoltam gyárttatni, ott szóltak, hogy nem vállalják. Nem elég pontos a gép. Ez baj, mert ott nagyjából anyagköltségben meglett volna. Így meg vehetem meg a 30-40 kg vastaglemezt sok pénzért, és csináltathatom belőle a forgácsot megint sok pénzért. Szerencse, hogy még az elméletnél tartok.