- Ezt nem értem - mesélte tovább a vonalba fúró ember, - minden furat tengely el van menve 15 századdal. Kimértem, egyik sem fut vonalban...
Így beszélgettünk vagy negyed órát a világ dolgairól. Szóval az lehetett, hogy talán annyira alaposan szétszedték a blokkot felújításkor, hogy az illesztő perselyeket is kiszedték belőle. Aztán rosszul rakták vissza, vagy ki tudja. A gyárban valószínűleg még párhuzamosak voltak a furattengelyek. Így eltolt furattengellyel járatva a tengelyek kijárták maguknak a csapágyakat, azok meg a blokkban a furatokat. Ismét úgy tűnik, a túlprecízkedés öl. Blokkot mindenképp. Illesztőcsapot, perselyt nem veszünk ki.
Egyébként ilyen lett a blokk:
Kimostam belőle az apró forgácsot, meg a koszt. Lett bele egy kupac csapágy, szintén tesztelni:
Egy szezon alatt ki fog derülni, mennyire alkalmas ez a jellegű csapágy a forszírozott üzemre, meg hogy van-e hatása bármire.
Közben összeraktam a blokkot. Lett tömítés rajzlapból, kalapács, csillagkulcs és olló segítségével. A tengelyek szépen forognak. Most a hézagolással bíbelődök.