- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

30

Első próbaút

2016. október 07. - bervas

A kipufogósnál a lehető legolcsóbb kivitelt kértem. Ha totál vacak a vezérlés, ne krómozott könyök menjen a kukába. Az alak és a csatlakozás kissé komplikációkat okozott, így a masina pár éjjelt egy épülő chopper társaságában töltött a műhelyben.

A kipufogós egyéni ívet hajtott, nem olyat, mint a régi képeken, hiába mutogattam neki. Sebaj, próbálni jó lesz.

Most, hogy az idő sem volt túl esős, elmentem egy próbakörre. Meglehetősen ideges voltam, meg nyűgös, meg minden. Mégis csak első öntvényem, és 60 km volt a cél rendes forgalomban. Az első kilométereken rezgett, csattogott, hörgött. Rosszabb volt, mint a CZ 175 teljes gázon. Aztán jött a főút, kihúzattam, kezdett melegedni. Jöttek a felüljárók. Itt a frissen fúrt széria henger kezd gondolkodni, fogy az erő, változik a hangja. Ennél nem éreztem semmit. Ahogy tovább melegedett, simult a járása, csillapodott a rezgés. Borzalmas a szívászaja, és Csepelesen pattogós a kipufogó hang is.

Először 60-as tempót mentem, talán 5 km-t. Utána jött a 70 km/h, azt is szépen tartotta. Utána a 75-80 km/h, a 10. km táján. Ott megálltam körülnézni, minden jó-e. Semmi gubanc sem látszott. Utána jött még 25 km 75-80 km/h körüli tempóban. Szépen ment. Úgy éreztem, szereti a 80 km/h körüli tempót. A rezgés 70 km/h felett elmúlt. Lassan hazafele fordultam, és beálltam egy kamion mögé. Tartottam a sebességét: 80 - 85 - 90 - 92. Nem rossz, így az 50. km táján. Ragadásnak, melegedésnek nincs nyoma. Kérdés, mennyiben a konstrukció és mennyiben a 10 °C külső hőmérséklet hatása. Egy friss széria henger kb. a 80 km/h táján ragadt volna meg 5-10 perc után, úgy emlékszem.

Most már, hogy bátrabb voltam, próbáltam pörgetni harmadikban, hogy lássam mi történik. Szokásosan lomhán pörög fel, de érződik valami teljesítmény csúcsféle 70 fölött. Nem mertem 80 fölé engedni, az körülbelül 5200/perc fordulat. A járatás 55. km-e táján ez pont elég volt neki.

Összefoglalva: a szériánál hosszabb kipufogó könyökkel a motor picit jobban megy, mint egy széria hengerrel. Megnyugodtam. Járatom kicsit, míg le nem fagyok róla. Aztán jönnek a következő lépések.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr5411779483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása