- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

35

Hengerfej és km-óra tapasztalatok

2016. október 24. - bervas

Méricskéltem kompresszió végnyomásokat. Ezt annak okán, hogy feltettem a vasból túrt P10 hengerfejet. Aztán próbáltam rugdosni a motort, és néha-néha fenn maradtam a berúgókaron.

A széria hengerfejjel 5,5 bar szokott lenni a mért végnyomás érték. Ennél a hengerfejnél 7 bar volt. Számolgattam, de ezekből a nyomás értékekből nem akart kijönni a termodinamikai képletekkel a geometriai nyomásviszony. Akkor jutott eszembe, hogy a japánok jellemzően kipufogó rés feletti térfogattal dolgoznak (trapped compression), hiszen a rés bezárásáig ott kimegy a gáz. Ezzel korrigálva a képleteket meglett a 7,5 körüli eredeti és a 9 körüli P10 hengerfejes kompresszió viszony. Megjegyzem, a P10 hengerfejem kicsit reszelt lehet, valószínűleg le van szedve belőle. Esetleg pontatlanul számoltam vagy mértem.

Közben szólt Haudek bácsi, hogy kész az óra. Az elvileg felújított órában vagy három alkatrészt cserélt ki. Mutatta, mi hol volt kopva. Mivel bontva vittem neki az órát, nagyjából tudtam, mi volt rossz benne. Miközben mendegéltem haza zsebemben az órával, azon töprengtem, ezt már nem kellene szétrázatni. Ki is találtam az alábbi trükkös módszert. Talán jó lesz.

dsc03552b.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr9411833015

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrol pet 2016.10.27. 12:35:40

Hm, nem volt rátéve a gyári gumitömítés a perem alatt? A Danuviáé négyzetes keresztmetszetű, szerintem ez a Pannonia óra is olyan volt anno. Van gyári új is nálam, de jellemzően szétmállottak, a szorítás miatt lapult, aztán az időjárás napsütés tette a dolgát. Én végtelenített olajállóból vágtam és pillanatragasztóval illesztettem össze. Vizet is kizárja a lámpafejből, meg a festéket se kaparja le a biliről.

bervas · http://mt10.blog.hu 2016.11.09. 21:30:46

@petrol pet:
Pannónián volt gumitömítés, de az felül van, a krómkarika és a ház között. Alul a lámpafej felé nincs. Nekem az rezeg. Ilyen O gyűrűt találtam a kincsek között. Vastag, de egyelőre jó. Bírja az óra.
süti beállítások módosítása