Pénteken kész lett a kipufogó könyök. Elmentem, megnéztem. Hiába adtam rajzot, nem olyan lett. El is vágattam, miszlikbe. Még egy órába került, míg a helyére próbálgatással olyanná alakult, amilyennek gondoltam. Az előzőhöz képest 190 mm-rel rövidebb. Ronda lett, na, de krómozott dobot nem akarom szétvágatni. Még a sztender taposórúdját is meg kellett görbíteni miatta.
Ma már nem szakadt az eső, de még nem fagyott, úgyhogy kipróbáltam vagy 95 km-en. Erős volt a szél, nem tudom, mennyire szólt bele a tapasztalásokba. Hidegen megy a gép, 95 km/h meglett 3/4 gáznál.
Aztán ahogy melegedik, úgy megy el az ereje, teljesen változóan. Alapjárat mindig van. Indul mindig pöccre, csak nincs erő. 50-60 km/h-nál negyedikben nincs gyorsítás, csak szenvedés. 70-75 körül már tartja a tempót. 80-85 felett érzi jól magát, de ha lassul, nagyon elmegy a nyomaték. Harmadikban lehet keményen pörgetni, GPS szerint 85-ig, ami 5500/perc. Sajnos kell is, mert akkor felváltva érezni benne erőt. Kérdés, ez a szembeszél miatt volt, vagy más gubanc szuperponálódik a jelenségre.
Nem tudom, mi van. A gyújtás oldal az alaplap körül tiszta. Hengertalp lepasztázva, tiszta. Hengerfej tiszta. Szívó és kipufogó rész tisztának tűnik. Egyetlen furcsaság, hogy a váltó szuszogóból ömlik a mocsok. Tiszta kosz lett a környéke, a menetszél szétviszi az olajat.
A porrétegen látszik, hogy friss az olaj. A kipufogóhoz menet direkt lepucoltam ezt a részt. Most arra gondolok, mi van, ha a váltó oldali szimmering megadta magát? Vagy melegen kifúj valahogy valami a primer oldal felé? Kéne tesztelni még egyet, tisztára törölt környezettel. Ha az idő és a járás engedi.
Érdekes, hogy most 4 liter körülre állt be a fogyasztás. Felüdülés az előző 6 literhez képest.
A kipufogó vége szokásosan szép tiszta.
Húzni kellett a küllőkön, kicsit igazodtak és pattogtak. Kettő három tűnt lazának kerekenként. A többi szépen pengett.