a hangulatom. Az egész úgy kezdődött, hogy töprengtem a szimmering és az erőtlenség problémán. A dolgok ellenőrzésének legegyszerűbb módja, ha az ember ránéz. Lebontottam a lendkerék deknit. A lendkeréken megint látszódtak húzásnyomok, ami csapágy problémát szokott jelenteni. Ez okozhat szimmering falsolást. A lendkereket megrángatva semmi lógást nem éreztem. Nézem már régebben is. Most egy lépéssel tovább mentem. A gyújtás alaplap szemre szép:
Vegyük le és nézzünk közelebbről a dolgokra:
A probléma egyértelmű. A szimmering friss, nem látszik sérültnek, mégis láthatólag folyik. Valami van a csapággyal. Romlik a helyzet, fogy a gyors javíthatóság valószínűsége. Vegyük ki a szimmeringet:
Juj. Ez egy 2RS-es csapágy. A golyóknak szabadon kellene látszódni, hogy szabadon kapjanak olajat. Aki ezt így összerakta, az nagyon nem ért ehhez. Rángassuk meg most a főtengelyt:
Szóval ennek egyelőre annyi. A tulaj esküdött rá, hogy vonalba lett fúrva a blokk, kérte a szerelőjétől. A jelek alapján nem lett. Axiálisan 1,5 mm, radiálisan 0,5 mm a lógás. Kidobni a blokkot nem akarom, jön a vonalba fúrás, most igazából.
Eléggé kicsi a valószínűsége, hogy én ezzel idén még motorozni fogok.
Megjegyzem, furcsa a bevágás a függőleges csapágyház támasztó bordán. Ez a kivágás valószínűleg a dinamó vezetékeinek készült. Későbbi blokköntvényeken ez nincs.