Hipp és hopp, eltelt két év, abból másfél nálam. Elő kellett venni a motort a tárolóhelyről. Utánfutóra tettük, hazahoztuk. Ugyan több hónap állás után pöccre indult, de nem akartam lábon haladva kockáztatni vele.
A lemosás, áttörölgetés talán egy órát tartott. Utána feltettem a hátsó lábtartókat, kicseréltem az első izzót, és vizsgakésznek nyilvánítottam a motort. Na jó, egy óvatos háztömbkört tettem, a fékeket vasalandó.
A szokásos vizsgahelyen a szokásos szaki már szólt, hogy akkor menjek vele, magyarázzam el, mi hogy indul. Régebben egy-egy játszós gépnél kereste a gyújtáskapcsolót, berúgó pedált, első fokozatot. Megtanulta, és most már előre szól. Elvitték, mérték, fényképezték. Aztán a másik szokásos szaki nekilátott felvinni a fotókat az adatbázisba. Hümmögött félhangosan, hogy ezzel gubanc lesz, de gondoltam, majd szól, ha velem van gondja. Aztán amikor már 15 perce pörgette a fotókat, ránéztem, már amennyire látszott. Kérdeztem:
- Ez a régi rendszám beütés, mi a gond vele?
- Ja, ez nem a vázszám?
- Persze, hogy nem.
-De akkor az hol van?
Mondom, hol és merre. Szemmel látható volt a megkönnyebbülése. Újabb lelkes fotósorozat, újabb adatbázis bűvészkedés, újabb 15 perc.
- Öööö, ez kicsit lassú lesz. Nincs Pannónia gyártmány T1 típus az adatbázisban, könyvtárazni kell.
- Az meg mi?
- Nincs a típus az adatbázisban. Be kell szólni az országosan 1 fő adatbázis igazgató szakembernek, talán 10-15 perc alatt ránéz, és korrigálja az adatbázis tételsorát. Legrosszabb esetben másnap lesz forgalmi. Baj?
- Nem baj, hobbi jármű...
- Az jó, mert ilyenkor a kamionosok például nagy hisztisek szoktak lenni...
Eltelik még 15 perc.
- Öööö, ez lehet, hogy csak holnap lesz meg, várni kell a könyvtárazásra.
- Tehetnénk egy próbát másik gyártmánnyal? Nézhetnénk Csepelként?
Nézi.
- Itt sincs Pannónia.
- Eggyel lejjebb, a típusnál, talán ha...
- Tényleg, megvan.
Megkönnyebbülés, megint.
Újabb 15 perc múlva kezemben volt a forgalmi a friss bejegyzéssel.