- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

28

Tovább az összerakásról

2016. szeptember 27. - bervas

A kipufogó helypróba után levettem a hengert és nekiláttam a következő próbának. Gyűrűk nélkül feltettem a dugattyút, rá a hengert, és megnéztem, hogy áll a vezérlés a külső méretekhez képest. Ahogy várható volt, nem pontos:

dsc03491b.jpg

Erősen úgy tűnik, hogy az első varázsmester érzésre vette fel a felső és alsó síkokat, mert elfelejtette, melyik fiókba tette a rajzot a méretekkel. 1,5-2 mm-re volt a rések alja a dugattyú felső pereme felett. Ezen elvileg lehet segíteni, le kell venni a hengertalpból. Ha lehet. A dugattyút felső holtpontba állítva kiderül:

dsc03492b.jpg

Nagyjából itt a 2 mm. Ha levesszük, eltűnik a préssáv, ami pedig kell, kb. 1 mm. Azaz egyelőre a henger így marad. Magas fordulaton talán jobb lesz.

A pontatlanság miatti röpke bánkódás után nekiláttam felszerelni a hengert. Takarékossági okokból a meglevő henger tőcsavarjait raktam át. Persze ott is volt meglepetés, nézzük csak a szívócsonk tőcsavarokat:

dsc03493b.jpg

Se a hossz, se az alak nem egyforma, mindez egy felújítottnak mondott motorban. Erről ennyit. Az öntvényen itt is reszelni kellett kicsit:

dsc03496b.jpg

Nem volt sok, hamar megoldottam. Az összes tőcsavar menetét átmetszettem, a rozsdát és roncsolásokat kipucolandó. Végül a hengerfej csavarok is helyükre kerültek:

dsc03497b.jpg

Dugattyúnak egy bolti Bertát választottam. Olcsó, és ha felkenem a falra, könnyű pótolni. Annyit módosítottam, hogy a csapszeg seegereknek levágtam a fülét. A kiemeléshez hornyot reszeltem a dugattyúba:

dsc03499b.jpg

A henger talpa túl vastag lett, a tőcsavarok nem lógtak ki belőle eléggé. Após elővette a szegény ember marógépét, a flexet, síkot csinált a ferde nyers felületből, és levette a kellő 1,5 mm-t a tőcsavarok környezetében. Ment fel a dugattyú és ment fel a henger a helyére. Összerakáshoz olaj helyett MoS2 port használtam, minden porszáraz és nagyjából fémtiszta volt.

Felkerült a hengerfej és a tank. Kompresszió végnyomást 5 bart mértem olaj nélkül. Szépen forgott a főtengely, dolgozott a por a hengerfalon.

Kitoltam a motort a szabad levegőre, és ráakasztottam ideiglenesen a gyári kipufogót. Nyitottam benzincsapot, rúgtam párat nagy idegesen gyújtás nélkül. Aztán gyújtás, és beindult.

Nem kicsit voltam izgatott. Kilenc hónap munkám van ebben a vacakban. Meg némi pénz is.

A motor szokásosan járt, mint ahogy a széria hengerrel is szokott. A kipufogó a kétszeres gázmennyiség okán jóval hangosabban, csattogósabban szólt. Kis melegedés után szépen vette a gázt, a szériánál talán élénkebben.

A henger szerintem nem néz ki nagyon rosszul:

dsc03506b.jpg

Kicsit zavar a borda osztáskülönbség a henger és a fej között, de ennyire futotta a technológiából. Örülök, hogy a kuplung bowdennek is megvan a hely:

dsc03507b.jpg

A karbu kicsit feljebb áll, valószínűleg 5 fokot tévedett a szemmértékem a forma tervezésekor.

Egyelőre örülök nagyon. Könyök a jövő héten várható, akkor valamikor kerítek időt menetpróbára. Ha harmatgyenge lesz, nyűgös leszek és egerembe dőlök. Ha nem, jön a járatás, a másik hengerfej, a másik kipufogó. Meg mérés, járatás módosításonként.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr6311748413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrol pet 2016.09.29. 13:56:13

Ránézésre jót fog tenni a hűtésnek a szellősebb bordázás. De ha már vashenger, miért nem lett kicsit nagyobbra rajzolva? Gyártástechnológiai korlát?
Ezek szerint a lunkerességet sikerült megúszni, mert nem írtál ilyesmit, ennek örülök.
Hengertalpból nem lehet elvenni valamelyest, hogy a vezérlést kicsit helyrehozza?

bervas · http://mt10.blog.hu 2016.09.29. 20:37:44

@petrol pet:

Azért ekkora a henger, mert van a projektnek folytatása. Meg mert ekkora illik a hengerfej méretéhez.

Lunker van, a felömlő mellett látszik.

Az eddig tapasztalt 5 hét/műhely átfutási időt figyelembe véve nem nyúlok a hengertalphoz. Inkább járatok, tapasztalok, amíg nincs lefagyós idő.
süti beállítások módosítása