- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

24

Fékpadon

2016. szeptember 21. - bervas

Régi ismerősnél jelentkeztem újra fékpadi mérésre. Kerestünk nem túl késői időpontot, mert semmi kedvem nem volt a 35W-os első fényszóróval hasogatni a sötétet a városi forgalomban. Végül a péntek délutánt találtuk megfelelőnek, nagyjából a csúcsforgalom idejében.

Mondanom sem kell, hogy indulás után az első piros lámpánál elszakadt az első fékbowden. Nem lettem vidám a dologtól. Tekintve, hogy vártak, vettem nagy levegőt, elhatároztam a lassú tempót, mivel úgyis dugók voltak várhatóak, és mentem tovább. Kissé aggódva, de minden további gond nélkül jutottam el a fékpadig.

Az álmos ex ipartelepen a kapuőr csak intett, hogy menjek, és emelte a sorompót. Térkép nem volt, de a fő úton haladva hamar meglett a cég. Kicsit viccesen nézett ki a gép a kompresszoros drag Hayabusa és más izomgépek árnyékában, de ez van. A veréb is madár.

Felpakoltuk a motort a padra. Beindult az elektronika, berúgtam a motort. Gyors szíjazás, és már mérésre kész volt a gép. Kérdezte a mester, van-e benne fordulatszám határoló. Mondtam, nincs. Kérdezte, meddig engedje forogni. Mondtam, 6000/percig biztos, de talán 7000/percig is elmegy. A mester pakolt egy hármast, húzott egy teljes gázt. A motor persze kifeküdt, hörgött és szuszogott, aztán lassan összeszedte magát. Valahogy így:

Forgott és hörgött lelkesen, miközben kirajzolódott egy igen lapos, tipikusan késő ötvenes évekbeli, széles és lapos nyomatékgörbe. A teljesítmény elég pontosan megegyezett azzal, amelyet egy korábbi projektgépen ugyanitt mértem. Ezek szerint mondhatom, hogy a Pannónia hengerek körülbelül egyező teljesítményt tudnak. Ez pedig 14-14,5 LE főtengelyre számítva, a gyári széria hengerfejjel. A nyomaték masszív, 20 Nm környéke a főtengelyre számítva. Ezzel megvan az összehasonlítási alap a további játszáshoz. 

Mellékesen kiderült, harmadikban 120 km/h sebességig kipörög, ha nem kell a menetszéllel harcolni. Ez körülbelül 6700/perc fordulat, ami az 5500/perc névleges fordulathoz képest nem rossz. Csak épp az áttételezés miatt nem forogja ki a motor. Nyomatékra van tervezve a váltó, harmadikban is épp eléri az 5500/percet valós terhelésnél. Negyedikben épp elér a nyomatékcsúcsig, több erő nincs benne.

A fékpadi kínzás után egykedvűen pöccre indult a masina, és ahogy jöttünk, óvatosan hazalavíroztunk a péntek esti dugóban.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8611734447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása