- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

21

Végsebesség és az órahalál oka, talán

2016. augusztus 20. - bervas

Az a szomorú helyzet, hogy elhunyt a harmadik km-óra is. Pont akkor, amikor a telefontartó konzolt mentem tesztelni. Sebaj, a telefonon van sebességmérő program. Szomorkodtam is miatta. Merthogy kiderült, ez az óra is összevissza jár a rezgés miatt. A valós csúcssebesség ma 92 km/h volt, ráadásul harmadik fokozatban. A negyedik egyszerűen túl hosszú. Egyszóval, messzi még a 100 km/h. Tartós tempónak 85-88 km/h megy, de az hegyen-völgyön, dombnak fel és lefelé is. Ez 4000/perc fordulatszámot jelent. A harmadikban tapasztalt végsebesség 5500/perc fordulatot jelent, ami a tervezett fordulatszám maximum. Magyarul a motor pörögni tud, de harmat gyenge, nem nagyon van benne erő.

Közben erősen törtem az agyam az óraölő rezgés eredetén. A felni új, a gumi szintén nem régi. Kizárásos alapon marad a kerékcsapágy, talán. Kivettem a kereket. Az agyban a seegerek, a porvédők szépen lehorganyozva. Kipakoltam mindent, lássam a csapágyakat. Az egyik MGM Radax, legalább 15 éve nincs olyan. Kicsi zsír van benne, talán jó lehet. A másik névtelen, talán orosz valami. Zsír szinte semmi benne. Megfogom a tengelyt, pörgetem rajta a kereket. Semmi rezgés, tojás, bólogatás. Akkor hol a hiba? Jobb híján leteszem a kereket a földre, és a tengelyre támaszkodva talicskázni kezdek vele. Öt méter után kibújik az agyból a noname csapágy. Hoppá, itt van valami. Fogom, pörgetem: száraz a hangja. Picit oldalra döntöm pörgetés közben: akadni kezd. Újabb hoppá. Azt hiszem, megvan. A keréktengelyt meghúzva előfeszítem a csapágyat. Így pont ráfeszül az akadós oldalra, és csúnyán rezegni fog. Pörgetem még kicsit a kézben, míg gondolkodom. Spéndarabok potyognak oldalt belőle. Ideje kerékcsapágyakat venni.

Közben a benzincsap nyaktömítése is elengedte magát. Tank leengedve, hogy éjjel ne folyjon el. Tömítést kell rendelni a boltból.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr8510423530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása