- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

11

Megint meglepetés

2016. július 28. - bervas

A dolog úgy indult, hogy ki szerettem volna köbölni a tankot, hogy legyen hozzá mérőpálca, Trabant stílusú. Nyitott benzincsap állásban leengedtem a múltkori túra után maradt kevéske benzint, és megnéztem, van-e még tartalék állásban valami benne. Természetesen nem volt. Ennél a csapnál normál állásban 60-80 mm magas cső lóg ki felfele, addig a szintig ereszt a normál, ez alól tartalék állásban folyik ki a lé.

Ki akartam venni a csapot és megnézni, mi a helyzet. A tankot nem akartam levenni, mert mérni úgyis sztenderen fogom a szintet. Azonban ez a többfajta T1/T5 tank közül a változat, ahol a csap a szívató mellett van közvetlenül. Egyszóval vagy a karbut kellett volna levenni, vagy a tankot, hogy nyugodtan le lehessen pörgetni a csapot. Így az optimálisnál nehezebben, de mégis lekerült a csap. Meg az a fél liter benzin, amely addig nem tudott kifolyni.

A csapnál a következőket tapasztaltam. A tartalék állás teljesen el volt dugulva. A normál állás hosszú csöve 10 mm magasságban elvágva. Még szerencse, hogy mindig időben tankoltam, különben tolhattam volna a motort. A benzincsap feletti szűrőszita teljesen hiányzott, emiatt dugult el a tartalék. Valószínűleg a tartalék bedugulását orvosolta a hosszú cső levágása. A vízzsák félig volt kosszal. A rugó és a szűrőszita hiányzott belőle. Azaz a kosszal megtelés után direktben ment volna tovább a kosz a tűszelep felé. A csap orrát a kettő helyett csak egy laprugó tartotta. A hiányzó laprugót vastag acélgyűrű próbálta helyettesíteni. A csapot a tankon puha alumínium alátét próbálta tömíteni. Ennyi tákolás láttán nem akartam a csapot visszatenni. Különben is látszott, hogy kicsit már ereszt pár tömítése.

Havertől kaptam egy kicsit vacakabb benzincsapot, mint a sajátom volt. Szerencsére jók voltak a laprugók, volt benne vízzsák rugó és szita. Ezeket azonnal tudtam pótolni. Ráadásul kiderült, hogy a vízzsák szorító csavarja az enyémben fel volt fúrva, és a csavar hossza is nagyobb volt. Hihetetlen, milyen egyszerű alkatrészen mennyi tákolás volt. Az elvágott szintcsövet egyelőre nem bántottam, hiszen lesz mérőpálca. Az alumínium alátét helyére klingeritből vágtam tömítőgyűrűt. Feltöltés után egyelőre nem szivárog.

Mondani sem kell, a benzincsap nélkül szellőző tank igen büdöset csinál. Ha már úgyis szag volt, nekiláttam köbölni. Két literenként töltöttem fel a tankot, és fűrészeléssel jelöltem egy pálcán a szintet. 18 liter betöltése után néhány centire voltam a beöntőnyílás tetejétől. Ennyi a hivatalos űrtartalom. A pálcával most már fogok tudni fogyasztás nagyságrendet mérni.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr878920854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása