A blokk kivétel szintideje 1 óra 15 perc. Ez nem rossz, pláne este 10 órakor kezdve. A blokk szétszedés szintideje kicsit több, 1,5 óra, dokumentálással súlyosbítva. Vannak tapasztalatok.
Például kifúj a hengerfej tömítőfelület. Hiába a nyomatékkulcs, a tiszta menet.
A hengerfej nem repedt, mégsem az igazi.
Aztán van némi mókolás a sztender ütközőknél.
Egyszerű középtámasz csere lehet, nem lesz elég. A háromszög fülek közül csak az egyik gyári. Hiába vettem meg bele az ütközőgumikat, a balosba bele se tudom tenni, mert teljesen házi improvizáció a fül.
A blokköntvény régi fajta, ott van rajta a forgattyúsház leeresztő csavar.
A blokkból alig jött olaj. Kifújta a kartergáz meg a tömítetlenség.
A kuplungfedél hátulján még látszik a Csepel feliratra váró öntőforma hátlap.
A blokk elején szép MEO pecsét:
A berúgó tengely tömítőgyűrű elszakadt:
A kuplungban érdekes, kerek dugós lamellák. Nem láttam még ilyet.
A blokkban itt-ott random helyen feltűnnek horganyzott alkatrészek. Meg ilyenek is:
Ez a kuplungkosár perselye. Porszáraz. Itt meg az ellenfelület:
Be vannak vakolódva kosszal a kenőrések. A leeresztő csavar környezete hegesztett:
Föl nem foghatom, mi értelme horganyoztatni egy rozsdás berúgó rugót:
Pláne, hogy a horganyozás ridegíti az anyagot. Mit csinál a rideg rugó? Törik.
Megsúgom, ezt kapni utángyártottban, 2000 Ft alatti áron.
A kuplung kiemelő tengely horganyozásának sem látom értelmét:
Pláne akkor, ha mellette a szép mutató...
...perselyestül esik ki a fedélből, olyan kopott a persely:
Egyszóval, ezzel a blokkal volt foglalkozva, csak értelem nélkül. Az előző tulaj méretes madárnak lett nézve. Én meg naiv vagyok, hogy hiszek a "felújított blokk" mémnek.
A random alkatrészcsoport horganyba mártása nem az értelmes felújítás jele. Járt itt ember, csak ész nélkül. Mondom legközelebb.