Tegnap megint belement vagy 210 km a gépbe. Hajnalban odafele nagyon kellemes volt. Sima, néptelen utak, kellemes hűvös. A km-óra ugyan nem ment, de a kipufogó kellemesen muzsikált.
Elintéztem az intéznivalót, és mentem tankolni. Körülbelül 6 liter fogyott a 105 km-re, ami permanens 90% feletti gázállásnál nem rossz. Jól teletettem a tankot. Túl jól is, mert olaj már nem fért bele. Le kellett engednem a vizes palackba háromnegyed litert, hogy tovább tudjak indulni. Aztán bele a 4 deci olaj a tankba, aztán indulás. Mentem vitézül, egészen az első sarokig, vagy 150 métert. A motor lefulladt.
Kerestem árnyékot. Nekiláttam felmérni a problémát. Úgy tűnt, sikerült ismét teleküldeni olajjal a karburátort. Most sárga olajat használok. Azzal nem olyan látványos a dolog, mint pirossal, így tovább tartott a hiba azonosítás. Szerencsére közben jöttek helyiek, ismerkedtünk, beszélgettünk. Főfúvóka és úszóház pucolás, valamint még fél liter benzines olaj leengedése után végre beindult a gép. Majdnem tele lett a vizes palack. Érzékeny búcsút vettem a helyiektől, és vastag füstöt eregetve, könyékig benzines-olajosan mentem tovább.
Nagyjából 10 km múlva megálltam, és visszaöntöttem a benzines olaj nagyját a tankba. Onnantól közel 100% gázzal folytattam. Aztán 25 km múlva lelazult a jobb hollander. Meghúztam, mentem tovább. Még 35 km, megint lelazult. Megint meghúztam. Közben elszakadt a meghúzáshoz használt olajszűrő fogó lánca. Forró hollandert bírja a bőrkesztyű egy darabig, de túl drága volt ahhoz, hogy szétégessem. Onnantól csak csendesen, 80% gáz körül csorogtam hazáig. Nem lett több lazulás probléma. Az erős tempó miatt 6-6,5 liter visszafele is elfogyott.
Meleg motornál további gond volt, hogy felváltáskor a váltó nem ment vissza középállásba, a mechanizmus túlváltva maradt.
Ma emésztettem a tapasztaltakat, javítgattam a hibákat. Húztam a váltó állítócsavarokon, csökkenjen a túlváltás.
A kipufogó letekeredés okán régebbi motor tapasztalatából kiindulva ránéztem a motorblokk tartócsavarokra. Az első kettőből az egyik kicsit, a másik nagyon laza volt. Mindkettőt emberesen meghúztam. Így kisebb a blokk rezgése, szabad mozgása. Talán a hollanderek jobban bírják.
A karbu olajosodás oka az lehet, hogy hiányzik a benzincsap búvárcső. Az időlegesen alul összegyűlő 2T olaj közvetlenül lefolyik a csapon át, ez nem jó. Fog kelleni búvárcsövet készíteni.
Rendeltem lézervágott hollanderhúzó kulcsot. Meglátjuk, hogy bírja ezekkel a hollanderekkel. Rendeltem új km-spirált. Úgy tűnik, múltkor túl sokat vágtam le a végéből. Meglátjuk, nem annyira rezgő blokkal mi fog történni.