- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

15

Kipufogó tömítés

2016. augusztus 06. - bervas

Visszatérő probléma a Pannónia kipufogóval, hogy lelazul a hollander. Persze, hogy lelazul, hiszen egy vékony alufóliába csomagolt tömítőzsinór volt eredetileg a tömítése. Ez optimális esetben a kipufogó könyök elejére kerül, a könyökbe pöttyintett vezetőperselyre. Bontáskor az ember ilyet lát:

dsc03415b.jpg

Ez az optimális eset.Van tömítés, van vezetőpersely a könyök belsejében. A tömítés új állapotát a bal oldal, a kivett állapotot a jobb oldal mutatja:

dsc03416b.jpg

Láthatólag a vékony alulemez összenyomódik, szétszakad. A belsejéből a tömítőzsinórt elfújja az erózió. Ahogy fogy a zsinór, úgy lazul egyre a hollander. Egészen addig, míg az ember a jobb oldalon láthatót nem kezdi használni:

dsc03417b.jpg

Ez egy klasszikus rézperemes klingeritféle tömítés. A tömítéses bácsi emlékezetből csinálta a méreteket. Nem is lett jó. A rézgyűrű nem megy rá a vezetőperemre. A helyzet ugyanis az, hogy az esetek nagyon nagy részében hiányzik a vezetőperem. Akkor jó és kell a réz bélés. Most viszont nem kell, mert van perem.

Egyszóval nekiestem a friss tömítésnek. Kivettem a rézgyűrűt, aztán nekiláttam reszelővel méretre igazítani a klingeritet. Átmérőben másfél millimétert kellett kiszedni, és nem akartam elrontani. Eltartott egy darabig. Aztán ugyanezt eljátszottam a másik oldali tömítéssel, hogy oda is legyen. A klingeritben az a jó, hogy meg lehet rendesen húzni az anyával. Nem rokkan össze, és a perem miatt nem fújja el az erózió.

Miután ezt ilyen boldogan kitaláltam és megcsináltam, szétbontottam a másik oldali kipufogót. Persze, hogy nem volt vezetőpersely benne. Potyára reszeltem a tömítést, mert oda bizony a rézperemes kell. Még szerencse, hogy két párat vettem, úgyhogy maradt tartalék. Aztán összeraktam a rendszert, és elmentem járatni. Szolidan, hadd barnuljon a cső vége. Az eredmény maradt a szokásos. A jobbos tiszta, a balos kissé taknyos:

dsc03441b.jpg

dsc03442b.jpg

Már régebben láttam, hogy a balos furulya lötyög a dobban. Levettem a bilincseket, hogy megpróbáljam kiszedni a furulyákat:

dsc03443b.jpg

A két bilincs láthatólag nem egyforma. Lehet, a két kipufogó különböző időpontból származik. Furulyát csak a mozgós-taknyosat sikerült kiszedni:

dsc03444b.jpg

Odabent láthatólag porszáraz. Körkörösen szelel a dob végénél, azért nem szárad ki a belseje. A másik furulya stabilan benne volt a dobban, nem akartam erőlködni a kibányászással.

A tömítések rendben vannak, a hollanderek nem lazultak fel a rezgős üzem ellenére sem. Holnap hosszabb teszt. Ha akkor is jó lesz, a tömítést sikeresnek nyilvánítom.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr989168266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása