Kíváncsi voltam, hogy hazafelé hogyan és miért rázódott szét a km-óra. Belenéztem a lámpafejbe, kivettem a helyéről. Érdekes dolgokat találtam. Például, hogy a belsejét rögzítő két M4 csavarból csak egy volt meg, a másik kiesett. A kiesettet pótoltam:
A kiesés meg a rezgés oka egészen prózai volt. Az óra keretét kicserélték, hogy ne kopottas legyen. Az új keretet azonban nem peremezték rá az óra testére:
Márpedig az óra a beperemezett részhez lenne hozzáfeszítve. Így azonban az óra rögzítővillája egyszerűen lehúzza a krómgyűrűt az óraházról. Ettől meglötyögősödik az üveg, nem tömít a tömítés, és rezeg minden.
Ha már a lámpafejben dolgoztam, ránéztem a gyújtáskapcsolóra. Már csak azért is, mert szereléskor kezemben maradt pár vezeték, elengedte a csavaros rögzítés. Ezeket visszatettem, a csavarokat meghúztam. Ami feltűnt még, az a szabvány autós biztosíték küzdelme a nem olyan foglalatban. Kerestem megfelelő üvegcsöves biztosítékot, hogy látszódjon a különbség:
Az új biztosíték már kellemesen érzi magát a rá szabott helyen:
Láthatólag mindkét fül közel függőlegesen áll.
Ha már matattam, ránéztem a kipufogó végekre. A balos kissé még taknyos, de már nem úszik a kátrányban. Alapvetően nem rossz.
A jobbos száraz, őzbarna, amilyennek lennie kell kiégés után.
A két kipufogóvég eltérése azt mutatja, hogy más az áramlás bennük. Vagy a kipufogó rendszereknél, vagy a henger belsejében valami nem szimmetrikus. Egy kipufogó résnél nincs ilyen gond.