- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

10

Mi milyen meleg

2016. július 27. - bervas

A múltkori hosszabb túra után készítettem pár képet a motorról hőkamerával. Érdekes dolgokat lehet tapasztalni, így 10 perc állás után.

img_thermal_1469364840205b.jpg

A hengerfej például viszonylag hűvös. A gyertyapipa 60 °C, ez teljesen normális. Az alu jó hővezető, hamar hűl.

img_thermal_1469364798851b.jpg

Az öntöttvas ellenben keményen tartja a hőt. A 96°C azt jelenti, az olaj kokszosodik. Rosszabb minőségű olaj nem való ide, nem bírja ezt a meleget. Tankönyvi példa, hogy kétüteműnél a henger felső harmada a legmelegebb.

img_thermal_1469364823995b.jpg

A hengertalp érezhetően hűvösebb, de azért itt sem tapogatnám meg puszta kézzel. A felömlőket menet közben elvileg hűti a menetszél és a keverék, úgy talán hidegebben jár a motor.

Megjegyzem még, hogy a hőkép erősen függ a felületek érdességétől. A présöntött alu hengerfej felület másképp sugározza a hőt, mint az öntöttvas, a polírozott blokkoldal vagy a krómozott kipufogó. A felület szennyezettsége is befolyásol, például az olajködös kipufogónál.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr248915040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása