A múltkori hosszabb túra után készítettem pár képet a motorról hőkamerával. Érdekes dolgokat lehet tapasztalni, így 10 perc állás után.
A hengerfej például viszonylag hűvös. A gyertyapipa 60 °C, ez teljesen normális. Az alu jó hővezető, hamar hűl.
Az öntöttvas ellenben keményen tartja a hőt. A 96°C azt jelenti, az olaj kokszosodik. Rosszabb minőségű olaj nem való ide, nem bírja ezt a meleget. Tankönyvi példa, hogy kétüteműnél a henger felső harmada a legmelegebb.
A hengertalp érezhetően hűvösebb, de azért itt sem tapogatnám meg puszta kézzel. A felömlőket menet közben elvileg hűti a menetszél és a keverék, úgy talán hidegebben jár a motor.
Megjegyzem még, hogy a hőkép erősen függ a felületek érdességétől. A présöntött alu hengerfej felület másképp sugározza a hőt, mint az öntöttvas, a polírozott blokkoldal vagy a krómozott kipufogó. A felület szennyezettsége is befolyásol, például az olajködös kipufogónál.