- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

5

Kis BK-27 karburátortan

2016. július 16. - bervas

A dolgok néha gyorsabban történnek, mint az ember gondolja. A mai börzén a pocsék idő és az elrettentő hírek okán a szokásos fél parkolónyi helyett legfeljebb 10 árus volt. Sebaj, meglettek a hiányzó cuccok, és nem került órákba körbejárni őket.

Először is a tanksapka probléma képekben.

dsc03322b.jpg

dsc03323b.jpg

A feketés színű a gyári füles lemez, a fémszínű meg nem. Más az íve, ráadásul rövidebb. Valószínű, házi kalapálás. A gyári lemezzel szépen zár a sapka.

Most pedig jöjjön a karburátor gond. Ezt vettem, igen kedvezményes áron. Szemre semmi extra, komplett BK-27 karbu.

dsc03330b.jpg

dsc03331b.jpg

A légszűrőt levéve a belseje kicsit koszos.

dsc03332b.jpg

Jobban bontva az ember talál érdekes dolgot:

dsc03334b.jpg

Ez szemmel láthatóan egy nagyon keveset használt karbu része. A feketítés alig kopott meg a súbertűn. A karbu többi része is ilyen jó állapotú. Nagy szerencse.

Gondoltam, kicserélem a tűt a meglevővel, meg a főfúvókát is. Kezdtem a főfúvókával:

dsc03340b.jpg

Balra a friss szerzemény 125-ös. Jobbra az eddig használt 105-nek olvasható. Ez a régi karbu fúvókája, ide kevés. Csereszabatosak, mehet az új a gépbe. Jöjjenek a súbertűk:

dsc03342b.jpg

Hoppá, ezek nem egyformák. Más a hossz, más a rovátkák száma és helyzete. Régebben méregettem ilyet, a kúposságuk sem egyforma. A súberek egyformák. Talán a tűfúvókáknál is lehet különbség:

dsc03347b.jpg

A sima fejű a rövidebb tűhöz tartozik, a rovátkolt a hosszabbhoz. Átmérőre egyformák. A sima fejűnek ott a méretjelzés a fején: 2,65. A rovátkolt fejűnek nincs. A sima fejű tömítés nélkül kerül a helyére. A rovátkolt fejű alatt tömítés van:

dsc03353b.jpg

Ennek okán a rovátkolt fejű feje alacsonyabb. A fentiek alapján a kétféle tű azonos helyzetben és körülmények között dolgozik.

Ha már boncolunk, figyeljük meg a tűfúvókák zárócsavarjait:

dsc03348b.jpg

A jobb oldali a hosszú tűsé, a bal oldali a rövid tűsé. Jól láthatóan nem egyformák. A jobb oldali szemre hasonlít a Csepel karbu fúvókatartó csavarjára. A bal szimpla menetes dugó. A különbség oka az alábbi képeken látható:

dsc03349b.jpg

dsc03350b.jpg

A fenti képen a főfúvókától kijövő benzin furata a menetes furat végénél található. Ehhez nyakas zárócsavar kell. A lenti képen a furat jóval beljebb van. Ehhez elég egy szimpla zárócsavar.

A fent elmondottakból látszik, nem mindegy, hogy milyen szemre egyforma karburátor alkatrész házasítunk össze milyen karburátor testtel. Legalább három fajta BK-27 karbu él az emlékeimben, és a fenti fotók értelmében számtalan pici eltérés van köztük.

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr288895350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása