- mert valamivel muszáj játszani -

T1 projekt

T1 projekt

8

Tovább barátkozunk

2016. július 24. - bervas

Tekintve, hogy ma két 24 órás motorverseny zajlott az országban, muszáj volt motorozni egy kört. A kellemesen hűvös reggelben öröm volt az elindulás. Óvatos 70-80 közötti tempóval kezdtem, aztán ahogy megvolt a bemelegítő 10 km, feltoltam stabil 80-ra a tempót. Ezen a fordulaton kellemetlen rezgés jelent meg, de mivel ragadás, más egyéb nem járt vele, nem törődtem vele. Még 20 km után a rezgés kezdett kisimulni és a tempó feljebb mászott óra szerint 90 km-re. Ezt úgy kell érteni, hogy Dabasnál a 405 felé ráálltam 90-re, és az tartottam hegyen-völgyön. Albertirsánál már nagyjából 80%-os gázt adtam, és a nagy emelkedőn gond nélkül ment felfele a 80-90. Utána meg a lejtőn a 90-95. Aztán talán a 95-100, vagy falsot mutatott az óra. Mindenesetre 80-90% gázállást tartottam Szolnokig. A 90-es tempó biztos megvolt, mert a leelőzött teherautó lassan, de kisebbedett a tükörben.

Fegyvernek előtt furcsa új rezonanciát hallottam. Amikor megálltam tankolni, csodálkozva láttam, hogy az oldaldobozok lifegnek, láthatólag pár csavar nem tart. Amilyen piszok szerencsém volt, mind a csavarok, mind az anyák a dobozok belsejében maradtak. Kipakoltam az akkut, és pár perc csavarozás után minden a helyén volt újra.

Most az auchanos helyett Mol Dynamic Sprint került a benzinbe. Úgy tűnik, szereti a motor, mert a tempó érezhetően feljebb ment. 70-80-ig ki lehetett pörgetni a hármast, jól forgott a motor. A hosszas magas fordulaton a kipufogók kitisztulhattak, élesebb és pengőbb lett a motorhang. A dobok végéről eltűnt a takony, kezdett száradni a csővég.

A következő 100 km-t ahol lehetett 90-100 km/h sebességgel nyomtam le. Egészen furcsa zajok jöttek itt-ott a motorból, de továbbra is egyre lelkesebben pörgött, nem ragadt, ment hegynek le és fel. Menet közben egyrészt megemeltem kalapom az ismeretlen szerelő előtt, aki ezt a blokkot összerakta. Másrészt így el kell higgyem, hogy ebben a konfigurációban (nyitott légszűrő, szalámis végű dobok) tényleg lehetséges a 110 km/h végsebesség.

Délutánra a motor lelkesedése nem csökkent, de a rezonancia megette a km-óra belsejét. Így már csak fülre állítva fordulatot jöttem haza a 350 km végét.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://t1projekt.blog.hu/api/trackback/id/tr928911962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása