A korábbi tapasztalatok alapján röviden arról. hogyan viselkedik a Pannónia. Először is nem gyorsul jól. Egyesben nem lehet pörgetni, mert akkor nem veszi a kettest. Kettesben, hármasban lehet húzni a fülit, de a nagy lendtömeget időbe kerül felpörgetni. A négyes meg olyan hosszú, hogy hármasban szemérmetlen szintig kell pörgetni, hogy negyedikben számottevő sebességet tartson.
Ehhez hozzáadódik a vacak 2T olajokkal készült sűrű keverék miatti kátrányos lerakódások fojtó hatása. Nekem a minőségi 2T olaj (API TC+, JASO FD) körülbelül 1:40-es keverési aránya vált be. Mostanság 15 liter benzinbe öntök 4 dl olajat és az megfelelőnek tűnik. Régebbi motornál 12 literbe tettem 3 dl-t.
Ha az ember kap egy lomha, füstölgő, taknyos kipufogóvégű motort, legyen türelmes. Fel kell tankolni megfelelő keverékkel, beállítani a gyújtást és a karbut, és olyan sebességgel járatni 50-200 km-es távokon, amelyet még épp elbír. Az épp elbírt tempó a motor átmelegedésével, a kipufogó tisztulásával, a csapágyak és forgó részek igazodásával növekedni fog. 4-500 km alatt magához tér a gép. A fentiek szerintem Trabant-Wartburg-MZ-Jawa vonalon is működnek.
Tehát a tiszta belű egyhengeres tud jó tempót menni, de meg kell várni, míg lendkerekes autó módjára felpörög. Városban a pirostól pirosig táv nem elég neki. Kéri az országutat.